Posted by on Mar 19, 2015 in Informacje | 0 comments

Jak funkcjonował u nas Jelcz

Jak funkcjonował u nas Jelcz

Jelcze kiedyś dominowały na polskich drogach, jeśli chodzi o przewóz pasażerów. Charakterystyczne „ogórki” już dawno zniknęły z polskich ulic, zastąpione przez bardziej nowoczesne i komfortowe wozy, ale wciąż budzą sentymentalny uśmiech. Aż trudno uwierzyć, że nie są już produkowane od 2008 roku. Kiedy zapadła decyzja o produkcji samochodu do przewozu ludzi w naszym kraj, ktoś pomyślał o dawnej niemieckiej fabryce zbrojeniowej, położonej w Jelczu. Na jej bazie powstała fabryka, której funkcją była produkcja autobusów. Pierwszym który tam powstał był autobus zastępczy, pieszczotliwie nazywany stonką. Miał przewozić około 25 pasażerów. Komfort jazdy w tym przypadku nie był najważniejszy, najistotniejsza była skuteczność. Prace jednak nad prawdziwym autobusem trwały i w ich ramach podpisano np. umowę z Czechosłowacją, która zaoferowała nam nadwozia. Od 1959 roku zaczęto systematyczną produkcję autobusów Jelcz, które cieszyły się dość dużą popularnością. Ich konstrukcja była systematycznie udoskonalana.

Tagi wpisu: , .

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>